Noutăți & cercetare
Dozele mici de radioterapie ar putea feri pacienți cu cancer de sân de recidive
25-03-2025
În cadrul Young Boost Trial, prezentat la cea de-a 14-a Conferință Europeană despre Cancerul la Sân, s-a constatat că majoritatea pacienților tineri care au primit o doză scăzută de radioterapie suplimentară la locul unde le-a fost îndepărtat cancerul mamar, pe lângă radioterapia întregului sân, au rămas liberi de recurența locală după zece ani. Pacienții tratați cu o doză înaltă de radioterapie au avut un risc și mai scăzut de recurență, dar au fost mult mai susceptibili să dezvolte țesut cicatricial în sân, ceea ce a dus la întărirea sânului.
continuare ›
Tumorile ar putea conține cheia propriei distrugeri
22-03-2025
Oamenii de știință au făcut o descoperire revoluționară în înțelegerea modului în care complexitatea genetică a tumorilor poate fi recunoscută și exploatată de sistemul imunitar, chiar și atunci când boala este în stadiile sale cele mai avansate.
continuare ›
Riscurile radioterapiei, mult mai mari pentru fumători
21-03-2025
Conform unei meta-analize finanțate de organizațiile Cancer Research UK, British Heart Foundation și UK Medical Research Council, persoanele fumătoare cu cancer de sân, care urmează un tratament prin radioterapie, au un risc mult mai ridicat de a dezvolta cancer pulmonar sau infarct miocardic, comparativ cu cele care nu fumează.
continuare ›
Rolul lactatului în apariția cașexiei în cancer
21-03-2025
Cașexia este un sindrom metabolic complex, caracterizat prin pierderea rapidă a greutății corporale, inclusiv a masei de grăsime și musculare, ce contribuie la aproximativ 20% din decesele asociate cancerului, afectând semnificativ calitatea vieții pacienților și toleranța lor la terapiile anticancer.
continuare ›
Nouă clasficare a cancerului cerebral poate îmbunătăți tratamentele
21-03-2025
Un nou studiu propune un mod inedit de a clasifica tumorile cerebrale la copii pe baza răspunsului imun al organismului. Această abordare complementară metodelor tradiționale (examene histopatologice și analize genetice ale celulelor tumorale) oferă perspective promițătoare pentru îmbunătățirea diagnosticării și dezvoltarea de tr
continuare ›
Consumul de alcool poate activa o genă responsabilă de apariția cancerului
18-03-2025
Un studiu recent publicat în jurnalul PLOS One a evidențiat relația dintre consumul de alcool, activitatea estrogenică și una dintre genele implicate în procesul malign. Cancerul mamar este una dintre cele mai comune cauze de deces în rândul femeilor, iar consumul de alcool reprezintă unul dintre factorii modificabili responsabili de apariția acestui tip de cancer.
continuare ›
Exercițiile fizice cresc eficiența chimioterapiei
17-03-2025
Un recent studiu științific, realizat de echipa de cercetare a DCI (Duke Cancer Institute), a analizat, pentru prima dată, efectele exercițiilor fizice asupra cancerului. Spre deosebire de alte proceduri medicale testate, acestea s-au dovedit eficiente.
continuare ›
Descoperire critică pentru cancerul pancreatic
17-03-2025
Cercetătorii de la Perelman School of Medicine de la Universitatea din Pennsylvania și de la Penn Medicine Abramson Cancer Center au investigat modul în care inhibarea multi-selectivă a formelor active (legate de GTP) ale proteinei RAS, atât mutante, cât și de tip sălbatic, influențează regresia tumorilor și răspunsurile
continuare ›
Un nou test de sânge pentru cancerul de prostată, cu o acuratețe de 94%
17-03-2025
Un nou studiu al cercetătorilor de la Universitatea East Anglia arată că testul de sânge EpiSwitch (PSE) pe care l-au creat poate detecta cancerul de prostată cu o acuratețe crescută, de 94%, depășind astfel testul de sânge pentru antigenul specific de prostată (PSA), ce este utilizat în prezent în cadrul screening-ului acestui tip de tumoră.
continuare ›
Un compus extras din măsline ar putea avea un puternic efect anticancerigen
14-03-2025
Cercetătorii din cadrul Universității din Granada (Spania) în colaborare cu cei de la Universitatea din Barcelona și Universitatea din Jaén au evidențiat rolul antitumoral al acidului măslinic, un compus derivat din măsline, împotriva adenocarcinomului de colon cauzat de afectarea liniei celulare Caco-2 și a deficitului de proteină p53.
continuare ›
Vitamina C ar putea identifica și distruge celulele canceroase (studiu)
14-03-2025
Cancerul este în prezent a doua cauză de deces la nivel global, doar în anul 2015 înregistrându-se peste 9 milioane de decese, conform Organizației Mondiale a Sănătății. Mai mult decât atât, se estimează că acest număr va crește cu aproximativ 70% în următorii 20 de ani. Deși există anumite terapii disponibile, acestea nu garantează eficiența, majoritatea fiind toxice și putând avea numeroase efecte adverse.
continuare ›
Dieta mediteraneeană reduce riscul bărbaților de a dezvolta cancer de prostată
14-03-2025
Un studiu realizat de cercetătorii de la Universitatea din Australia de Sud a arătat că bărbații care consumă în mod regulat fructe și legume colorate, precum cele care compun dieta mediteraneeană, au un risc mai scăzut de a fi diagnosticați cu cancer de prostată. Cercetarea a comparat concentrațiile plasmatice de micronutrienți ale pacienților cu cancer de prostată cu cele ale unui grup de participanți sănătoși.
continuare ›
Actualizat la 22-07-2025 | Vizite: 47778