Vitamina D, eficientă împotriva cancerului de colon
Nivelul ridicat al vitaminei D în sânge contribuie la eficiența chimioterapiei împotriva cancerului de colon, arată un recent studiu științific.
Cunoscută și sub denumirea de „vitamina soarelui”, această substanță organică este responsabilă de gradul de absorbție a calciului și a altor minerale importante la nivelul intestinelor și, totodată, prezintă un rol esențial în menținerea oaselor sănătoase.
Datorită funcțiilor pe care le îndeplinește în organism, vitamina D a fost adesea în vizorul oamenilor de știință, care au căutat noi beneficii pe care aceasta le-ar putea oferi.
Echipa de cercetare a Universității de Medicină Harvard, Boston, a realizat un studiu clinic pentru a observa efectele vitaminei D asupra cancerului de colon. Eșantionul supus analizei a cuprins 1.043 de pacienți diagnosticați cu această maladie. Apoi, subiecții au fost împărțiți în 5 categorii, în funcție de nivelul vitaminei D din sânge.
Primele concluzii ale cercetării arată că pacienții din categoria cu cel mai înalt nivel al vitaminei D au trăit, în medie, cu opt luni mai mult față de pacienții din grupul cu cea mai scăzută valoare a acestei substanțe organice. De asemenea, s-a constatat că persoanele cu un deficit mare de vitamina D dezvoltă mai repede cancerul.
O explicație ar putea fi aceea că vitamina D asistă sistemul imun, acționând împotriva celulelor bolnave, și blochează formarea de noi vase de sânge, care ar putea hrăni tumorile canceroase.
Dovezi clare care să confirme eficiența vitaminei D împotriva maladiei nu au fost găsite până în prezent, însă, potrivit celor mai recente statistici, chimioterapia și restul medicamentelor anti-cancer dau rezultate mai bune în cazul pacienților cu un nivel mai ridicat al vitaminei D în organism.
Sursa: Medical Xpress
Cunoscută și sub denumirea de „vitamina soarelui”, această substanță organică este responsabilă de gradul de absorbție a calciului și a altor minerale importante la nivelul intestinelor și, totodată, prezintă un rol esențial în menținerea oaselor sănătoase.
Datorită funcțiilor pe care le îndeplinește în organism, vitamina D a fost adesea în vizorul oamenilor de știință, care au căutat noi beneficii pe care aceasta le-ar putea oferi.
Echipa de cercetare a Universității de Medicină Harvard, Boston, a realizat un studiu clinic pentru a observa efectele vitaminei D asupra cancerului de colon. Eșantionul supus analizei a cuprins 1.043 de pacienți diagnosticați cu această maladie. Apoi, subiecții au fost împărțiți în 5 categorii, în funcție de nivelul vitaminei D din sânge.
Primele concluzii ale cercetării arată că pacienții din categoria cu cel mai înalt nivel al vitaminei D au trăit, în medie, cu opt luni mai mult față de pacienții din grupul cu cea mai scăzută valoare a acestei substanțe organice. De asemenea, s-a constatat că persoanele cu un deficit mare de vitamina D dezvoltă mai repede cancerul.
O explicație ar putea fi aceea că vitamina D asistă sistemul imun, acționând împotriva celulelor bolnave, și blochează formarea de noi vase de sânge, care ar putea hrăni tumorile canceroase.
Dovezi clare care să confirme eficiența vitaminei D împotriva maladiei nu au fost găsite până în prezent, însă, potrivit celor mai recente statistici, chimioterapia și restul medicamentelor anti-cancer dau rezultate mai bune în cazul pacienților cu un nivel mai ridicat al vitaminei D în organism.
Sursa: Medical Xpress
Actualizat la 13-01-2025 | Vizite: 1022 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1