Un aport ridicat de legume și cereale integrale reduce riscul de cancer colorectal la bărbați
O dietă bazată pe consumul de alimente vegetale sănătoase (precum legume, leguminoase sau cereale integrale) și săracă în alimente vegetale nesănătoase (precum cereale rafinate, alimente cu zaharuri adăugate sau sucuri de fructe) este asociată cu riscuri mai mici de cancer colorectal în rândul bărbaților, potrivit unui studiu publicat în revista BMC Medicine.
Cancerul colorectal reprezintă unul dintre cele mai frecvente tipuri de cancer, riscul general al unui bărbat de a dezvolta cancer colorectal fiind de aproximativ 4,3%. Cercetări anterioare au sugerat că dietele bazate pe consumul de plante ar putea ajuta la reducerea riscului de a dezvolta cancer colorectal. Cu toate acestea, impactul calității nutriționale a alimentelor vegetale asupra asocierii nu a fost unul clar.
Studiul actual, condus de cercetători de la Universitatea Kyung Hee din Coreea de Sud, a investigat potențiala asociere între calitatea nutrițională a dietelor bazate pe consumul de alimente vegetale sănătoase și riscul de cancer colorectal, atât în rândul femeilor, cât și al bărbaților. Cohorta de studiu a fost reprezentată de o populație de aproape 80.000 de bărbați și puțin peste 93.000 de femei.
Cercetătorii au descoperit că bărbații care au avut cea mai mare medie zilnică a alimentelor vegetale sănătoase consumată au avut cele mai reduse riscuri de cancer colorectal. În rândul femeilor, însă, asocierea a fost una nesemnificativă. Ipoteza cercetătorilor este aceea că antioxidanții găsiți în alimentele vegetale sănătoase pot contribui la reducerea riscului de cancer colorectal prin suprimarea inflamației cronice, care poate duce la cancer. „Deoarece riscul general de a dezvolta cancer colorectal este mai mare la bărbați, acest lucru ar putea explica și diferențele dintre femei și bărbați în ceea ce privește efectele produse de o dietă bogată în alimente sănătoase pe bază de plante în ceea ce privește prevalența cancerului”, a declarat autorul corespondent, cercetătorul Jihye Kim.
sursa: News Medical
Cancerul colorectal reprezintă unul dintre cele mai frecvente tipuri de cancer, riscul general al unui bărbat de a dezvolta cancer colorectal fiind de aproximativ 4,3%. Cercetări anterioare au sugerat că dietele bazate pe consumul de plante ar putea ajuta la reducerea riscului de a dezvolta cancer colorectal. Cu toate acestea, impactul calității nutriționale a alimentelor vegetale asupra asocierii nu a fost unul clar.
Studiul actual, condus de cercetători de la Universitatea Kyung Hee din Coreea de Sud, a investigat potențiala asociere între calitatea nutrițională a dietelor bazate pe consumul de alimente vegetale sănătoase și riscul de cancer colorectal, atât în rândul femeilor, cât și al bărbaților. Cohorta de studiu a fost reprezentată de o populație de aproape 80.000 de bărbați și puțin peste 93.000 de femei.
Cercetătorii au descoperit că bărbații care au avut cea mai mare medie zilnică a alimentelor vegetale sănătoase consumată au avut cele mai reduse riscuri de cancer colorectal. În rândul femeilor, însă, asocierea a fost una nesemnificativă. Ipoteza cercetătorilor este aceea că antioxidanții găsiți în alimentele vegetale sănătoase pot contribui la reducerea riscului de cancer colorectal prin suprimarea inflamației cronice, care poate duce la cancer. „Deoarece riscul general de a dezvolta cancer colorectal este mai mare la bărbați, acest lucru ar putea explica și diferențele dintre femei și bărbați în ceea ce privește efectele produse de o dietă bogată în alimente sănătoase pe bază de plante în ceea ce privește prevalența cancerului”, a declarat autorul corespondent, cercetătorul Jihye Kim.
sursa: News Medical
Actualizat la 05-12-2022 | Vizite: 78 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1