Topul alimentelor care trebuie consumate pentru combaterea cancerului mamar
Autor: Acasandrei Mihaela | actualizat la 10-04-2025
Asemenea răspunsului terapuetic, anumite forme de cancer pot fi influențate prin dietă, atât pozitiv, cât și negativ.
Printre recomandările unei alimentații sănătoase în vederea prevenției bolilor cronice netransmisibile, printre care și cancerul mamar, se numără:
În cadrul unui studiu la care au participat peste 91 000 de femei ce au urmat o dietă bogată în alimente de origine vegetală, s-a observat faptul că alimentația pe bază de plante a fost asociată cu reducerea riscului pentru cancer mamar cu circa 15%.
Fructele și vegetalele sunt bogate în flavonoizi și carotenoizi ce le oferă diversitatea de culori și care au multiple beneficii asupra sănătății, respectiv aplicații în prevenția cancerului mamar. Printre cele mai importante se regăsesc:
În plin proces de identificare a factorilor dietetici și a posibilelor interacțiuni ce pot conduce la apariția cancerului, experții au formulat un set de recomandări cu privire la alimentele al căror aport trebuie limitat și în unele cazuri evitat total, atunci când se urmărește reducerea riscului pentru cancer mamar. Acestea sunt:
Menținerea sau dobândirea unei greutăți corporale sănătoase, respectiv realizarea cu regularitate a activităților sportive sunt esențiale pentru scăderea riscului de cancer în general, alături de o alimentație sănătoasă și o gestionare adecvată a stresului.
Sursa: Medical News Today
Printre recomandările unei alimentații sănătoase în vederea prevenției bolilor cronice netransmisibile, printre care și cancerul mamar, se numără:
- consumul unei palete colorate și variate de vegetale și fructe,
- aportul de alimente bogate în fibre, precum cerealele integrale, păstăioasele și leguminoasele boabe,
- consumul de lapte și derivate în variante degresate,
- aportul de soia și a produselor pe bază de soia (tofu, laptele din soia, edamame, tempeh),
- includerea în dietă a alimentelor-sursă naturală de vitamina D și acizi grași polinesaturați Omega-3 și a produselor fortificate,
- includerea în dietă a produselor vegetale și în mod particular, a condimentelor cu proprietăți anti-inflamatorii, precum ceaiul verde și turmericul.
În cadrul unui studiu la care au participat peste 91 000 de femei ce au urmat o dietă bogată în alimente de origine vegetală, s-a observat faptul că alimentația pe bază de plante a fost asociată cu reducerea riscului pentru cancer mamar cu circa 15%.
Fructele și vegetalele sunt bogate în flavonoizi și carotenoizi ce le oferă diversitatea de culori și care au multiple beneficii asupra sănătății, respectiv aplicații în prevenția cancerului mamar. Printre cele mai importante se regăsesc:
- vegetalele verzi, cele închise la culoare, frunzoasele verzi,
- ardeii,
- roșiile,
- vinetele,
- fructele citrice,
- morcovii,
- broccoli,
- kale,
- ceapa,
- merele,
- perele,
- piersicile,
- căpșunile.
În plin proces de identificare a factorilor dietetici și a posibilelor interacțiuni ce pot conduce la apariția cancerului, experții au formulat un set de recomandări cu privire la alimentele al căror aport trebuie limitat și în unele cazuri evitat total, atunci când se urmărește reducerea riscului pentru cancer mamar. Acestea sunt:
- alcoolul,
- carnea roșie în exces și/ sau preparată nedietetic prin prăjire, afumare, la grătar,
- produsele din carne procesată cum sunt mezelurile,
- grăsimile și zaharurile industriale adăugate în cadrul procesului intensiv de procesare, spre deosebire de cele prezente în mod natural în alimente care sunt în mare parte inofensive pentru sănătate atunci când sunt consumate rațional.
Menținerea sau dobândirea unei greutăți corporale sănătoase, respectiv realizarea cu regularitate a activităților sportive sunt esențiale pentru scăderea riscului de cancer în general, alături de o alimentație sănătoasă și o gestionare adecvată a stresului.
Sursa: Medical News Today
Actualizat la 10-04-2025 | Vizite: 821 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1