Gestionarea dietei pacienților cu cancer, cu ajutorul unui nou instrument
Un nou instrument alimentar de evaluare a nivelurilor de micronutrienți, dezvoltat de cercetătorii de la Universitatea Flinders, își propune să ajute pacienții cu cancer să lupte împotriva bolii. Instrumentul deschide calea pentru a găsi soluții nutriționale mai bune pentru serviciile de oncologie.
Factorii dietetici au fost asociați cu riscul de a dezvolta cancer, în special al cancerului de sân, colorectal, cap sau gât, plămâni și prostată. Factorii dietetici joacă, de asemenea, un rol în efectele secundare ale chimioterapiei și ale altor tratamente pentru cancer. În majoritatea cazurilor, însă, pacienții cu cancer nu își verifică istoricul dietei decât dacă slăbesc sau sunt trimiși la un dietetician, aportul de micronutrienți din dietă fiind rareori evaluat într-un cadru clinic.
În studiul actual, 112 pacienți cu cancer au completat un chestionar de frecvență alimentară cu 21 de articole pentru 14 micronutrienți obișnuiți. Chestionarul, realizat în aproximativ 10 minute, ar putea fi folosit pentru a evalua pacienții cu aport suboptim de micronutrienți. Studiile anterioare au confirmat beneficiile unui scor mai mic al indicelui inflamator alimentar asociat cu un aliment mediteranean sau cu alimente mai puțin procesate ori rafinate, cuprinzând cantități mari de fructe și legume, carne slabă, pește, cereale integrale și grăsimi sănătoase.
„Cercetări ulterioare ar putea ajuta la determinarea efectelor asupra micromediului tumoral al unei diete antiinflamatoare. Totodată, vă fi investigat dacă și în ce mod aportul de micronutrienți și dieta antiinflamatoare pot reduce efectele secundare inflamatorii și evenimentele adverse legate de imunitate”, a declarat autorul principal, medicul oncolog Shawgi Sukumaran.
sursa: News Medical
Factorii dietetici au fost asociați cu riscul de a dezvolta cancer, în special al cancerului de sân, colorectal, cap sau gât, plămâni și prostată. Factorii dietetici joacă, de asemenea, un rol în efectele secundare ale chimioterapiei și ale altor tratamente pentru cancer. În majoritatea cazurilor, însă, pacienții cu cancer nu își verifică istoricul dietei decât dacă slăbesc sau sunt trimiși la un dietetician, aportul de micronutrienți din dietă fiind rareori evaluat într-un cadru clinic.
În studiul actual, 112 pacienți cu cancer au completat un chestionar de frecvență alimentară cu 21 de articole pentru 14 micronutrienți obișnuiți. Chestionarul, realizat în aproximativ 10 minute, ar putea fi folosit pentru a evalua pacienții cu aport suboptim de micronutrienți. Studiile anterioare au confirmat beneficiile unui scor mai mic al indicelui inflamator alimentar asociat cu un aliment mediteranean sau cu alimente mai puțin procesate ori rafinate, cuprinzând cantități mari de fructe și legume, carne slabă, pește, cereale integrale și grăsimi sănătoase.
„Cercetări ulterioare ar putea ajuta la determinarea efectelor asupra micromediului tumoral al unei diete antiinflamatoare. Totodată, vă fi investigat dacă și în ce mod aportul de micronutrienți și dieta antiinflamatoare pot reduce efectele secundare inflamatorii și evenimentele adverse legate de imunitate”, a declarat autorul principal, medicul oncolog Shawgi Sukumaran.
sursa: News Medical
Actualizat la 18-02-2022 | Vizite: 80 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1