Consumul regulat de cafea, factor de protecție împotriva cancerului hepatic
Cafeaua este unul dintre cele mai iubite energizante la nivel mondial, fiind apreciată nu doar pentru gustul său, dar și pentru efectele sale imediate – elimină starea de somnolență și îmbunătățește capacitatea de concentrare a consumatorului.
Un recent studiu științific arată însă că servită cu regularitate, cafeaua poate avea un efect benefic și asupra stării de sănătate.
Specialiștii britanici ai World Cancer Research Fund International au descoperit că persoanele consumatoare de cafea prezintă un risc mai scăzut de a dezvolta cancer hepatic, față de cele care nu sunt adeptele acestei băuturi.
Concluziile prezentului studiu vin în completarea unei lucrări realizate de aceeași echipă de cercetare, în 2013, care susținea că femeile care obișnuiesc să-și înceapă ziua cu o cană de cafea sunt mai puțin predispuse la a dezvolta tumori maligne la nivelul uterului, în comparație cu acelea neconsumatoare de cafea.
Un al doilea unghi de abordare al specialiștilor a vizat efectele consumului de alcool asupra sănătății ficatului. Deși era cunoscut faptul că persoanele care servesc băuturi alcoolice în mod constant sunt mult mai predispuse la a dezvolta cancerul hepatic, față de consumatorii ocazionali, niciun studiu nu a arătat care e cantitatea maximă de alcool permisă, încât să nu devină dăunătoare.
Prezenta cercetare reușește să arate însă că servirea a trei pahare de băutură pe bază de alcool/zi este suficientă pentru a determina, în timp, apariția cancerului de ficat și a altor afecțiuni asociate.
Lucrarea a fost publicată în cadrul Continuous Update Project (CUP) 2015, la secțiunea „Dietă, nutriție, activitate fizică și cancer hepatic”. Echipa de cercetare a analizat 34 de studii realizate de-a lungul timpului în domeniu, implicând 8,2 milioane de persoane, dintre care peste 24.500 au fost diagnosticate cu acest tip de cancer.
Potrivit American Cancer Society, în SUA se înregistrează, în fiecare an, aproximativ 35.660 de cazuri noi de cancer hepatic.
Sursa: Medical News Today
Un recent studiu științific arată însă că servită cu regularitate, cafeaua poate avea un efect benefic și asupra stării de sănătate.
Specialiștii britanici ai World Cancer Research Fund International au descoperit că persoanele consumatoare de cafea prezintă un risc mai scăzut de a dezvolta cancer hepatic, față de cele care nu sunt adeptele acestei băuturi.
Concluziile prezentului studiu vin în completarea unei lucrări realizate de aceeași echipă de cercetare, în 2013, care susținea că femeile care obișnuiesc să-și înceapă ziua cu o cană de cafea sunt mai puțin predispuse la a dezvolta tumori maligne la nivelul uterului, în comparație cu acelea neconsumatoare de cafea.
Efectele consumului de alcool asupra sănătății ficatului
Un al doilea unghi de abordare al specialiștilor a vizat efectele consumului de alcool asupra sănătății ficatului. Deși era cunoscut faptul că persoanele care servesc băuturi alcoolice în mod constant sunt mult mai predispuse la a dezvolta cancerul hepatic, față de consumatorii ocazionali, niciun studiu nu a arătat care e cantitatea maximă de alcool permisă, încât să nu devină dăunătoare.
Prezenta cercetare reușește să arate însă că servirea a trei pahare de băutură pe bază de alcool/zi este suficientă pentru a determina, în timp, apariția cancerului de ficat și a altor afecțiuni asociate.
Lucrarea a fost publicată în cadrul Continuous Update Project (CUP) 2015, la secțiunea „Dietă, nutriție, activitate fizică și cancer hepatic”. Echipa de cercetare a analizat 34 de studii realizate de-a lungul timpului în domeniu, implicând 8,2 milioane de persoane, dintre care peste 24.500 au fost diagnosticate cu acest tip de cancer.
Potrivit American Cancer Society, în SUA se înregistrează, în fiecare an, aproximativ 35.660 de cazuri noi de cancer hepatic.
Sursa: Medical News Today
Actualizat la 06-04-2025 | Vizite: 964 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1