Consumul de cafea ar putea reduce riscul de apariție a cancerului endometrial
Cancerul endometrial este unul dintre cele mai comune tipuri de cancer ale sistemului reproducător feminin. În SUA, această maladie afectează în medie una din 37 de femei și, potrivit Societății Americane pentru Cancer, anul trecut s-au înregistrat 10.170 de decese cauzate de cancerul endometrial.
Factorii de risc pentru apariția acestei boli și metodele de prevenire au reprezentat îndelung subiectul cercetărilor științifice, dar un studiu recent propune un nou unghi de abordare în domeniul cancerului endometrial.
Echipa științifică a Colegiului Imperial Londonez a investigat legătura dintre obiceiurile alimentare și dezvoltarea maladiei. Analiza a fost publicată în revista Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention și vine cu o concluzie cel puțin interesantă: consumul de trei cești de cafea pe zi reduce riscul de apariție a cancerului endometrial cu până la 19%.
Prima etapă a cercetării a constat în completarea unui chestionar legat de regimul alimentar al 1.303 femei diagnosticate cu această maladie, toate înrolate în studiul EPIC (European Prospective Investigation Into Cancer and Nutrition).
În urma analizării răspunsurilor pacientelor, s-a constatat o legătură directă între 9 nutrimente și riscul de a dezvolta cancerul endometrial. Printre acestea, se numără: grăsimile monosaturate, fosforul, carbohidrații, iaurtul, untul, cartofii, brânza și cafeaua.
Următoarea etapă a cercetării a presupus aplicarea aceluiași chestionar pe 1.531 de femei cu același diagnostic, acestea înrolate în studiul NHS (Nurses` Health Study).
Comparând datele obținute prin completarea celor două serii de formulare, concluzia a fost următoarea: femeile care consumă trei cești de cafea pe zi prezintă un risc cu 19% mai scăzut de a dezvolta cancer endometrial, față de cele care beau doar o cafea pe zi.
Un studiu anterior, publicat în revista Journal of the National Cancer Institute, a demonstrat de asemenea că patru cești de cafea consumate zilnic contribuie la reducerea riscul de apriție a melanomului malign.
Sursa: Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention
Factorii de risc pentru apariția acestei boli și metodele de prevenire au reprezentat îndelung subiectul cercetărilor științifice, dar un studiu recent propune un nou unghi de abordare în domeniul cancerului endometrial.
Echipa științifică a Colegiului Imperial Londonez a investigat legătura dintre obiceiurile alimentare și dezvoltarea maladiei. Analiza a fost publicată în revista Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention și vine cu o concluzie cel puțin interesantă: consumul de trei cești de cafea pe zi reduce riscul de apariție a cancerului endometrial cu până la 19%.
Prima etapă a cercetării a constat în completarea unui chestionar legat de regimul alimentar al 1.303 femei diagnosticate cu această maladie, toate înrolate în studiul EPIC (European Prospective Investigation Into Cancer and Nutrition).
În urma analizării răspunsurilor pacientelor, s-a constatat o legătură directă între 9 nutrimente și riscul de a dezvolta cancerul endometrial. Printre acestea, se numără: grăsimile monosaturate, fosforul, carbohidrații, iaurtul, untul, cartofii, brânza și cafeaua.
Următoarea etapă a cercetării a presupus aplicarea aceluiași chestionar pe 1.531 de femei cu același diagnostic, acestea înrolate în studiul NHS (Nurses` Health Study).
Comparând datele obținute prin completarea celor două serii de formulare, concluzia a fost următoarea: femeile care consumă trei cești de cafea pe zi prezintă un risc cu 19% mai scăzut de a dezvolta cancer endometrial, față de cele care beau doar o cafea pe zi.
Un studiu anterior, publicat în revista Journal of the National Cancer Institute, a demonstrat de asemenea că patru cești de cafea consumate zilnic contribuie la reducerea riscul de apriție a melanomului malign.
Sursa: Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention
Actualizat la 10-02-2025 | Vizite: 681 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1