Cancerul colorectal, mai puțin frecvent la persoanele care consumă alimente bogate în flavanone și antociadinine
Un aport ridicat de flavanone (o subclasă de flavonoide, compuși găsiți în principal în fructe și legume) și antocianidine (compuși care dau culoarea plantelor) reduce riscul de cancer colorectal, arată un studiu publicat în jurnalul Nutrients. Pentru studiu, cercetătorii au utilizat date colectate între anii 2017 și 2019 în două spitale din Italia, de la persoane cu vârsta cuprinsă între 20 și 85 de ani, majoritatea de sex masculin, programați pentru o colonoscopie.
În studiu au fost incluși 100 de pacienți diagnosticați cu cancer colorectal și 200 de participanți fără cancer colorectal, dintre care jumătate cu adenom intestinal, o tumoare benignă ce precede adenocarcinomul colorectal. Participanții la studiu au completat chestionare privind frecvența alimentară, ce presupuneau indicarea frecvenței medie de consum a unor diverse alimente. Pentru a avea o imagine completă a dietei participanților înainte de colonoscopie, cercetătorii au inclus în chestionarele privind frecvența alimentară și o serie de băuturi alcoolice, grupuri de alimente și rețete specifice regiunii de unde proveneau.
Folosind informațiile disponibile despre conținutul de flavonoide al produselor alimentare analizate, cercetătorii au putut estima aportul mediu zilnic de flavonoide al fiecărui participant. Potrivit rezultatelor, aportul total de flavonoide nu a fost legat de riscul de cancer colorectal. Cu toate acestea, a fost observată o corelație pozitivă între aportul ridicat de flavanone, o subclasă de flavonoide și riscul de cancer colorectal. De asemenea, rata șanselor de a dezvolta cancer de colon a fost redusă inclusiv în rândul celor cu un aport ridicat de antocianidine.
Statistic, rata de apariție a cancerului de colon pentru antocianidine a fost de 0,32, în timp ce, pentru flavanone, rata a fost de 0,22. În ceea ce privește cancerul rectal, ratele au fost aproape de două ori mai mici.
sursa: News Medical
foto: aslysun/Shutterstock
În studiu au fost incluși 100 de pacienți diagnosticați cu cancer colorectal și 200 de participanți fără cancer colorectal, dintre care jumătate cu adenom intestinal, o tumoare benignă ce precede adenocarcinomul colorectal. Participanții la studiu au completat chestionare privind frecvența alimentară, ce presupuneau indicarea frecvenței medie de consum a unor diverse alimente. Pentru a avea o imagine completă a dietei participanților înainte de colonoscopie, cercetătorii au inclus în chestionarele privind frecvența alimentară și o serie de băuturi alcoolice, grupuri de alimente și rețete specifice regiunii de unde proveneau.
Folosind informațiile disponibile despre conținutul de flavonoide al produselor alimentare analizate, cercetătorii au putut estima aportul mediu zilnic de flavonoide al fiecărui participant. Potrivit rezultatelor, aportul total de flavonoide nu a fost legat de riscul de cancer colorectal. Cu toate acestea, a fost observată o corelație pozitivă între aportul ridicat de flavanone, o subclasă de flavonoide și riscul de cancer colorectal. De asemenea, rata șanselor de a dezvolta cancer de colon a fost redusă inclusiv în rândul celor cu un aport ridicat de antocianidine.
Statistic, rata de apariție a cancerului de colon pentru antocianidine a fost de 0,32, în timp ce, pentru flavanone, rata a fost de 0,22. În ceea ce privește cancerul rectal, ratele au fost aproape de două ori mai mici.
sursa: News Medical
foto: aslysun/Shutterstock
Actualizat la 07-11-2022 | Vizite: 77 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1