Anumite tipuri de nuci ar putea scădea riscul recidivei cancerului colorectal
Autor: Costin Oana | actualizat la 18-05-2025
Un studiu observațional la care au participat 826 de pacienți cărora li se administrase tratament pentru cancerul de colon în stadiul III, respectiv intervenție chirurgicală și chimioterapie, a arătat că un consum de nuci, migdale, nuci pecan, alune și caju poate reduce semnificativ rata recidivei acestui tip de cancer.
Studiul a fost realizat de o echipă de cercetători de la Institutul pentru Cancer Dana Farber, care au dorit să vadă în ce măsură consumul de nuci, demonstrat a fi benefic pentru sănătatea inimii și în cazul diabetului, ar putea avea efecte pozitive și în cazul cancerului colorectal.
În cazul în care cancerul nu s-a răspândit în alte zone sau la alte organe, acești pacienți au în general șanse de 70% de a supraviețui trei ani după tratament.
În cadrul studiului, aproximativ 19% dintre persoane au consumat săptămânal cel puțin 57 grame din tipurile de nuci enumerate mai sus. La aceștia s-a observat o reducere cu 42% a riscului de recurență a bolii și cu 57% a riscului de deces, în comparație cu persoanele care nu au consumat deloc nuci.
Dintre tipurile de nuci, s-a observat că arahidele și untul de arahide, cele mai consumate de către americani, nu au fost asociate cu o reducere a recidivei cancerului de colon.
Autorii atrag atenția că acest studiu este observațional, ceea ce înseamnă că nu se pot trage concluzii privind relația de cauză-efect între consumul de nuci și reducerea riscului de recidivă a cancerului colorectal. Însă rezultatele încurajează totuși persoanele care s-au vindecat de cancer să adopte o alimentație sănătoasă, în care să includă nucile, pentru că acestea este posibil să scadă riscul unei recurențe a bolii.
Sursa: Medical Xpress
Studiul a fost realizat de o echipă de cercetători de la Institutul pentru Cancer Dana Farber, care au dorit să vadă în ce măsură consumul de nuci, demonstrat a fi benefic pentru sănătatea inimii și în cazul diabetului, ar putea avea efecte pozitive și în cazul cancerului colorectal.
În cazul în care cancerul nu s-a răspândit în alte zone sau la alte organe, acești pacienți au în general șanse de 70% de a supraviețui trei ani după tratament.
În cadrul studiului, aproximativ 19% dintre persoane au consumat săptămânal cel puțin 57 grame din tipurile de nuci enumerate mai sus. La aceștia s-a observat o reducere cu 42% a riscului de recurență a bolii și cu 57% a riscului de deces, în comparație cu persoanele care nu au consumat deloc nuci.
Dintre tipurile de nuci, s-a observat că arahidele și untul de arahide, cele mai consumate de către americani, nu au fost asociate cu o reducere a recidivei cancerului de colon.
Autorii atrag atenția că acest studiu este observațional, ceea ce înseamnă că nu se pot trage concluzii privind relația de cauză-efect între consumul de nuci și reducerea riscului de recidivă a cancerului colorectal. Însă rezultatele încurajează totuși persoanele care s-au vindecat de cancer să adopte o alimentație sănătoasă, în care să includă nucile, pentru că acestea este posibil să scadă riscul unei recurențe a bolii.
Sursa: Medical Xpress
Actualizat la 18-05-2025 | Vizite: 921 | bibliografie
Alte articole:
- Screeningul genetic BRCA1/BRCA2: cui se recomandă și ce înseamnă un rezultat pozitiv
- Testul PSA: când îl faci, cum îl interpretezi și ce înseamnă un rezultat ridicat
- Cancer de sân: depistare precoce, factori de risc și tratament 2026
- Dislipidemia la pacienții cu cancer: riscul cardiovascular subestimat și opțiuni terapeutice — EHJ 2026
- Amiloidoza AL în era daratumumab: factori prognostici și biomarkeri pentru era modernă
- Fulvestrantul ca terapie de menținere dublează supraviețuirea fără progresie față de capecitabină în cancerul mamar metastatic HR+/HER2−
- Imunoterapia adăugată chimioterapiei neoadjuvante crește rata de răspuns patologic complet în cancerul mamar triplu-negativ precoce
- Estradiolul transdermic, non-inferior agoniștilor LHRH în cancerul de prostată local avansat, cu profil mai bun de tolerabilitate osoasă și metabolică
- Dinamica ADN tumoral circulant prezice rezultatele clinice în cancerul colorectal metastatic tratat cu cetuximab
- Corelate imune sistemice ale supraviețuirii pe termen lung după terapie combinată cu adenovirus oncolitic și interferon gamma în gliomul de grad înalt
- Tucidinostat adăugat la R-CHOP îmbunătățește supraviețuirea în limfomul DLBCL cu dublu-expresor MYC/BCL2
- Limfomul din celule de manta: ibrutinib fără transplant autolog este non-inferior regimului standard cu transplant la 4,5 ani de urmărire
- Darolutamida controlează durerea și menține calitatea vieții în cancerul de prostată metastatic hormono-sensibil — date ARANOTE Lancet Oncology
- PSA seric la 6, 12 și 24 de săptămâni prezice puternic supraviețuirea globală în cancerul de prostată metastatic și cu risc înalt — date STAMPEDE
- DUSP21 resensibilizează celulele de leucemie mieloidă cronică rezistente la imatinib la acțiunea ponatinibului prin diferențiere eritroidă mediată de GATA-1